wtorek, 30 września 2014

Chrupiąca sałatka z suszoną żurawiną

Pierwszy raz tą sałatkę jadłam podczas ostatniej wizyty u teściów. Robiła ją siostra mojego męża. Posmakowała mi na tyle, że postanowiłam odtworzyć ten smak. Nie byłabym sobą, gdybym troszkę nie pokombinowała i nie dodała kilku elementów od siebie. Musiałam tez ją odrobinę odchudzić, bo w oryginalnym przepisie znajduje się majonez - prawdziwa bomba kaloryczna. Ostatecznie wyszedł bardzo ciekawy smak - lekko ostry, z wyraźną nutą słodyczy. I zdecydowanie lżejszy niż wersja początkowa sałatki. 

Składniki:
- 1 pierś z kurczaka (ok. 250 g) - 250 kcal
- 5 łodyg selera naciowego - 30 kcal
- 1 średnia cebula czerwona - 32 kcal
- 5 plastrów ananasa z puszki - 125 kcal
- 5 łyżek kukurydzy z puszki - 75 kcal
- 4 łyżki suszonej żurawiny -152 kcal
- 2 łyżki jogurtu naturalnego - 46 kcal
- 1,5 łyżki octu balsamicznego - 10 kcal
- 1 łyżka suszonych pomidorów - 16 kcal
- 1 łyżka natki pietruszki - 4 kcal
- przyprawy - pieprz, zioła prowansalskie, chilli

Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w kostkę i smażymy. Seler naciowy kroimy w plasterki. Plastry ananasa kroimy w słupki, a cebulę w piórka.  Do miski dodajemy przestudzonego kurczaka i pozostałe składniki sałatki. W osobnym naczyniu przygotowujemy sos - jogurt mieszamy z octem, suszonymi pomidorami i przyprawami. Sosem polewamy sałatkę i wszystko mieszamy. Odstawiamy na chwilę do przegryzienia się smaków. 




Cała sałatka ma 740 kcal.
1 porcja (1/6 całości) ma 124 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz