wtorek, 24 czerwca 2014

Koktajl z truskawek i mango z miętową nutą

Sezon na truskawki wciąż trwa. Dla mnie mógłby trwać wiecznie - uwielbiam te owoce, jakoś nie chcą mi się znudzić. Zawsze nie mogę się doczekać, kiedy pojawiają się znów na straganach. Od małego truskawki kojarzą mi się między innymi z koktajlami, które robiła mi mama. Do dzisiaj u mnie w domu w trakcie "sezonu na truskawki" robi się koktajle, z tą różnicą, ze teraz to ja zaczęłam kombinować ze smakiem i połączeniami truskawek z innymi owocami.

Moim ostatnim odkryciem na tym polu jest mango. Pierwszy raz kupiłam je całkiem niedawno w Lidlu, z czystej ciekawości, bo wcześniej raczej je omijałam. Do dziś nie wiem czemu, bo jak się okazało to owoc bardzo smaczny, mimo, że jak na owoc jest dość kaloryczny. I do tego jego smak świetnie współgra ze smakiem truskawek. Do tego odrobina świeżej mięty i gorące lato może się schować.

Składniki na koktajl dla 2 osób:
- 200 g truskawek - 56 kcal
- 100 g mango - 67 kcal
- 200 ml maślanki - 90 kcal
- 3 listki świeżej mięty.

Przygotowanie:
Do blendera wrzucamy oczyszczone truskawki, mango pokrojone w koskę i miętę. Zalewamy maślanką. Miksujemy aż do uzyskania jednorodnej konsystencji. Jeżeli jest gorąco,do koktajlu można dodać kilka kostek lodu.



Cały koktajl ma 213 kcal.
1 porcja koktajlu ma 106,5 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz