wtorek, 24 czerwca 2014

Twarożek śródziemnomorski

Gdy wstaję rano nie mam zbyt wiele czasu na przygotowanie sobie śniadania. Zwykle 20 minut musi mi wystarczyć na zrobienie sobie śniadania, wałówki do pracy i samo zjedzenie. Każda minuta musi być zatem dobrze wykorzystana.  Z drugiej strony czasem o 6 rano, bez względu na to czy pędzę do pracy czy od razu do sądu, lubię zjeść coś dobrego i w miarę zdrowego. Ponieważ w mojej lodówce przeważnie mam twaróg, często właśnie on staje się podstawą mojego śniadania.

Nawet nie pamiętam kiedy powstał pomysł na ten twarożek. Zaczęło się chyba od tego, że zmieniałam swoją dietę na zdrowszą, a do tego któregoś dnia w sklepie natknęłam się na suszony czosnek w płatkach. Do tego doszła mrożona bazylia i suszone pomidory. Pomieszane z chudym twarogiem potrafią zadowolić moje rozkapryszone wczesną pobudką podniebienie. Mam nadzieję, że zadowolą także i Wasze.

Składniki:
- 125g chudego twarogu - 107,5 kcal
- 1 łyżka jogurtu greckiego - 23 kcal
- 1 łyżka suszonych pomidorów - 32 kcal
- 1 łyżka bazylii świeżej/mrożonej lub łyżeczka suszonej - 3 kcal
- łyżeczka czosnku suszonego w płatkach - 7 kcal

Przygotowanie:
Do miseczki wkładamy twaróg, jogurt i przyprawy. Czosnek warto przed dodaniem rozbić przy użyciu możdzieża na mniejsze kawałeczki. Wszystko ugniatamy widelcem na gładką masę. Jeżeli dla kogoś twarożek byłby zbyt suchy, można dodać łyżkę mleka. Twarożek świetnie smakuje jako dodatek do kanapek, ja uwielbiam w połączeniu z bułkami pełnoziarnistymi i swieżym pomidorem.

Przygotowana porcja powinna starczyć na ok. 5 kanapek, dość obficie posmarowanych twarożkiem.



Cały twarożek ma 172,5 kcal.
1 porcja twarożku ma 34,5 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz