niedziela, 22 czerwca 2014

Tortilla śniadaniowa

Nie było jeszcze niczego, co można zjeść na śniadanie. Dziś niedziela, ostatni dzień długiego weekendu, więc uznałam, że trzeba się trochę porozpieszczać i zrobić sobie jakieś królewskie śniadanko. Oczywiście - wszystko w granicach kalorycznej przyzwoitości. Zrobiłam zatem tortille, w wersji odchudzonej.

Przepis na dietetyczna tortillę znalazłam jakiś czas temu w internecie. Niestety moja wątpliwość wzbudziło to, że składała się ona jedynie z jaj i wody. Mówiąc kolokwialnie - "coś mi sie to nie widziało". Wobec tego metodą prób, a właściwie jednej próby, opracowałam swój własny. Do środka zwykle wkładam serek kanapkowy i warzywa plus trochę keczupu. Jeżeli mam akurat jakąś warzywną sałatkę - też świetnie nadaje się na farsz. Wersja na słodko też moim zdaniem jest świetna - z twarożkiem i np. truskawkami. Poniżej zamieszczam przepis na sama tortillę i parę pomysłów na farsz.

Składniki:
- 1 jajko - 71 kcal
- 1 łyżka mąki pełnoziarnistej - 50 kcal
- 4 łyżki mleka, u mnie 2% - 21 kcal

Składniki mieszamy w naczyniu. Masę wylewamy na suchą patelnię teflonową, rozprowadzamy na całej patelni jak ciasto na naleśniki. Zapiekamy. Gdy boki tortilli zaczną się rumienić, delikatnie podważamy je łyżką i odwracamy tortillę na drugą stronę. Opiekamy jeszcze chwilę.



Gotową tortillę wykładamy na talerz. Napełniamy farszem. Tutaj najważniejszą role gra nasza fantazja, w zależności od tego co lubimy, możemy włożyć do tortilli farsz na słono lub na słodko. U mnie dzisiaj były to 3 cienkie plasterki sera typu feta i sałatka ze świeżych warzyw, która została z wczorajszego grilla. Do tego odrobina keczupu.





Przykładowe farsze do tortilli:
- łyżka serka kanapkowego śmietankowy lub czosnkowy, 1/2 pomidora pokrojone w plasterki, ogórek, rzodkiewka.
- łyżka serka kanapkowego śmietankowy lub czosnkowy, sałatka warzywna,
- ser typu feta, sałatka warzywna,
- na słodko: 30 g twarogu chudego, 2 łyżki mleczka kokosowego, które mieszamy z twarogiem, truskawki lub inne dowolnie wybrane świeże owoce.

Sama tortilla ma 142 kcal. W zależności od farszu gotowe danie może mieć różną wartość kaloryczną, moje dzisiejsze śniadanie miało 277 kcal.   
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz