sobota, 21 czerwca 2014

Sorbet bananowo-truskawkowy

Dzisiaj wena naprawdę mnie kopnęła. Stwierdzam to po ilości zrealizowanych pomysłów kulinarnych. Wśród nich znalazł się deser, który od dawna krążył w mojej głowie, tylko nie było czasu, by go przygotować. A jak się okazuje, przygotowanie jest dziecinnie proste. Pomysł na sorbet, a może raczej mus podpatrzyłam w jednej z gazetek reklamowych znanej sieci dyskontów spożywczych i zaintrygował mnie na tyle, że postanowiłam go wypróbować, gdy tylko nadarzy się okazja. W oryginalnym przepisie były maliny, które zastąpiłam truskawkami. Był i cukier do dosładzania, ale wyleciał z wielkim hukiem, bo z zasady nie dosładzam owoców.

Składniki - na 4 porcje:
- 2 średnie banany - 228 kcal
- 200 g truskawek - 56 kcal
- ewentualnie do dekoracji płatki migdałów lub wiórki kokosowe.

Banany w skórce i truskawki wkładamy do zamrażarki, muszą porzadnie zamarznąć, więc najlepiej by posiedziały tam co najmniej godzinę lub dłużej.

Zamrożone banany obieramy ze skóry, kroimy na kawałki. Truskawki również kroimy na mniejsze części. Wszystkie owoce miksujemy na gładką masę. Jeżeli chcemy by owoce miały bardziej konsystencję lodów, wkładamy je jeszcze na chwilę do zamrażarki. Jeżeli zaś wolimy bardzo zmrożony mus - są już gotowe do spożycia.



Razem sorbet ma 284 kcal
1 porcja - 71 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz