wtorek, 5 sierpnia 2014

Makaron z sosem szpinakowym

Może będzie to stwierdzenie trochę na wyrost, ale mogę powiedzieć, że ostatnio w Kuchni pod paragrafem mam mały festiwal szpinaku. Szpinak jest zdrowy, a do tego niskokaloryczny, więc ma wszystkie zalety warzywa idealnego. Swego czasu szpinaku nie lubiłam, czy może bardziej - nie znałam i nie wiedziałam, na ile ciekawych sposobów można go przyrządzać. Teraz bardzo często gości on w bardzo różnej formie na moim talerzu, często jako dodatek do makaronów czy zapiekanek, a nawet jako składnik sałatek. Tym razem postanowiłam zaproponować Wam szpinak z makaronem w towarzystwie sera ricotta, który niedawno odkryłam.

Składniki (na porcje dla 2 osób)
- 100 g makaronu spaghetti - 352 kcal
- 200 g szpinaku mrożonego - 30 kcal
- 100 g sera ricotta - 129 kcal
- łyżka suszonych pomidorów - 32 kcal
- ząbek czosnku - 7 kcal
- przyprawy - pieprz, gałka muszkatałowa, opcjonalnie chilli

Przygotowanie:
Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Szpinak rozmrażamy na suchej patelni. Gdy szpinak będzie już rozmrożony, dodajemy czosnek, suszone pomidory i przyprawy. Dusimy pod przykryciem chwilę. Gdy szpinak będzie już podduszony, dodajemy do niego kilka łyżek wody, a następnie serek ricotta. Rozprowadzamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Gorącym sosem polewamy makaron.





Całość ma 550 kcal.
Jedna porcja ma 275 kcal.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz