czwartek, 16 października 2014

Panna cotta z płatków jaglanych

Czasem rano, w drodze do pracy wstępuję do sklepu po coś na drugie śniadanie. Podczas jednych z takich szybkich zakupów w oko wpadły mi płatki jaglane błyskawiczne. Niby nic interesującego, ale pomysł już zakiełkował mi w głowie. Potem jeszcze przyplątała się rozmowa z kolegą w pracy o kulinariach i kaszach, w tym jego stwierdzenie "jaglana zapycha". To już zupełnie mnie zaciekawiło, bo z kaszą jaglaną jak na razie mam niewiele wspólnego, chociaż zamierzam to zmienić. Te dwa impulsy oraz wspomnienie włoskich deserów spowodowały, że postanowiłam trochę poeksperymentować i zrobić dietetyczną panna cottę z użyciem płatków jaglanych. Jak się okazuje - efekt jest bardzo przyjemny i smaczny, choć oczywiście nie będzie nigdy zgodny włoskim oryginałem. Ale na pewno jest chociaż ciut zdrowszy i bardziej dietetyczny. 

Składniki:
- 1,5 szklanki mleka 2% -175,5 kcal
- 7 łyżek płatków jaglanych błyskawicznych - 252 kcal
- 2 łyżeczki wiórek kokosowych - 36 kcal
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego - 32 kcal
- 2 łyżeczki żelatyny -28 kcal

Przygotowanie:
Mleko gotujemy z cukrem i wiórkami kokosowymi. Gdy się zagotuje, dodajemy do niego płatki jaglane i gotujemy ok 5 minut. Gdy masa już zgęstnieje - miksujemy ją blenderem na gładko. Żelatynę rozpuszczamy w 20 ml gorącej wody i dodajemy do masy jaglanej. Gotujemy jeszcze chwilę. Przygotowujemy foremki silikonowe lub filiżanki, Najlepiej przelać je zimną wodą, wtedy panna cotta nie będzie przywierała. Gorącą masę wlewamy do foremek i odstawiamy do lodówki do stężenia. 

Panna cottę podajemy z dodatkiem domowego dżemu porzeczkowego (lub innego, który lubicie) i odrobiny płatków migdałowych. 




Całość ma 523,5 kcal.
1 panna cotta (1/6 z całości) ma 88 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz