sobota, 15 listopada 2014

Wątróbka drobiowa w cebulce i jabłkach

Chociaż ten weekend należy do bardzo pracowitych i to niestety nie w kuchni, nie mogłam się powstrzymać przed opublikowaniem chociażby jednego przepisu. W tej chwili mój mózg przestał już całkowicie ogarniać przesłanki i warunki składania ofert i inne sympatyczne rzeczy z Prawa zamówień publicznych, więc kilka minut przerwy na pomyślenie o czymś innym może pozwoli naładować akumulatory.

Wątróbkę przyrządzam rzadko, chociaż ją lubię. W sumie nie wiem do końca dlaczego tak rzadko gości ona na moim stole. Być może przyczyna tkwi w tym, że jak na razie nie miałam zbyt wielu pomysłów na jej przyrządzanie, ale mam nadzieje, że się to zmieni.
Składniki:
- 500 g wątróbki drobiowej - 680 kcal
- 1 średnie jabłko - 94 kcal
- 1 średnia cebula - 32 kcal
- przyprawy - pieprz, chilli, garam massala
Przygotowanie:
Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na wodzie. Jabłko ścieramy na tarce na dużych oczkach. Gdy cebula się już podsmaży, dodajemy jabłko i chwilę smażymy. Wątróbkę płuczemy i oczyszczamy. Warto już teraz rozdzielić wątróbkę na mniejsze części. Umytą wątróbkę wrzucamy na patelnię i dusimy pod przykryciem, podlewając odrobiną wody. Gdy wątróbka będzie już podduszona, doprawiamy przyprawami i dusimy jeszcze chwilę. 
Wątróbkę podałam z kaszą pęczak i surówką z pora. Bardzo polecam takie zestawienie, tym bardziej że surówka z pora jest niemalże banalnie prosta do przygotowania. Przepis na nią, mam nadzieję, za jakiś czas pojawi się na blogu. Podane proporcje starczają na porcje dla 4-5 osób. 
 
Całość ma 806 kcal.
1 porcja (1/5 całości) ma 161,2 kcal.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz