wtorek, 11 listopada 2014

Zupa krem z porów

Chyba da się to zauważyć, ale ostatnio moje kulinarne zainteresowania idą w stronę różnego rodzaju zup, a w szczególności zup-kremów. Opanowała mnie mania miksowania, a do tego zupa o konsystencji kremu bardzo mi odpowiada, wobec czego w mojej głowie pojawiają się kolejne pomysły za dania tego typu. Bardzo ciekawym składnikiem okazały się pory, które ostatnio zdarza mi się częściej wykorzystywać w kuchni. Kiedyś, już dość dawno temu, słyszałam o zupie z porów w formie kremu, ale jakoś nigdy nie było czasu, a może chęci, żeby tą plączącą się po głowie myśl wcielić w życie. Zmieniło się to dopiero w długi weekend, wreszcie miałam na tyle dużo wolnego czasu, żeby zrealizować część odkładanych na bok pomysłów. Wśród nich znalazła się także zupa krem z porów - potrawa, która zdecydowanie zostanie na dłużej w Kuchni pod paragrafem, a już z pewnością do wiosny.

Składniki:
- 4 pory - 101 kcal
- 2 średnie ziemniaki - 138 kcal
- 3 marchewki - 36 kcal
- 1 korzeń pietruszki - 30 kcal
- 1/4 selera korzeniowego - 21 kcal
- 1 ząbek czosnku - 7 kcal
- 1 bulionetka - 28 kcal
- 1,5 litra wody - 0 kcal
- przyprawy - pieprz, zioła prowansalskie. 

Przygotowanie:
Pora kroimy w pasterki i podsmażamy na wodzie. Obieramy ziemniaki, marchewki, pietruszkę i selera i kroimy w kostkę. W naczyniu zalewamy bulionetkę 0.5 litra wody. Gdy pory będą już zeszklone, zalewamy je bulionem i dodajemy pozostałe warzywa. Jeżeli bulion ich nie przykrywa, dolewamy wodę tak, by wszystkie warzywa były zakryte. Gotujemy warzywa do miękkości. Gdy już będą miękkie, zdejmujemy garnek z ognia i wszystko miksujemy na gładką masę. Doprawiamy zupę do smaku pieprzem, czosnkiem oraz ziołami i jeszcze chwilę gotujemy. Zupę podajemy z odrobiną jogurtu greckiego i natką pietruszki. 




 Całość ma 361 kcal.
1 porcja (1/6 całości) ma 61 kcal.
1 porcja z łyżką jogurtu greckiego ma 84 kcal.

Smacznego!

1 komentarz: