niedziela, 16 listopada 2014

Zupa krem brokułowa

W dalszym ciągu trzyma się mnie mania miksowania, czego dowodem jest przepis, który dzisiaj chcę Wam zaproponować. Brokuły lubię bardzo, pod każdą możliwą postacią, choć przeważnie jadam je albo jako składnik sałatki albo same jako dodatek do obiadu zamiast sałatki. Zupę robiłam pierwszy raz, a zainspirowała mnie do tego koleżanka z pracy, która kremowe zupy robi bardzo często. Idąc za jej przykładem postanowiłam spróbować, czy i mnie krem z brokułów wyjdzie. Skład trochę zmieniłam, bo zależało mi na tym, by zupa była baaardzo brokułowa i przynajmniej trochę wyrazista w smaku. Osiągnięty efekt jest bardzo zadowalający, więc tym bardziej serdecznie polecam zupę wielbicielom brokułów i nie tylko.

Składniki:
- 1 brokuł (ok. 500g) - 135 kcal
- 2 marchewki - 24 kcal
- 2 korzenie pietruszki - 60 kcal
- 1/2 selera  korzeniowego - 34 kcal
- 1 cebula - 32 kcal
- 2 ząbki czosnku - 14 kcal
- 1/2 łyżeczki oliwy z oliwek -  20 kcal
- przyprawy - pieprz, sól, zioła prowansalskie, oregano, chilli
- ok. 1 litra wody - 0 kcal

Przygotowanie:
Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na wodzie z dodatkiem pół łyżeczki oliwy z oliwek. Można spokojnie zrobić to garnku, w którym będziemy później przygotowywać zupę. Marchewkę, pietruszkę i selera obieramy i kroimy w kostkę. Gdy cebula będzie już podsmażona, dolewamy ok 0,5 litra wody i wrzucamy pokrojone w kostkę warzywa. Brokuła dzielimy na części. Jedyną częścią, która moim zdaniem nie nadaje się do zupy, jest najgrubsza część łodygi, pozostałe części brokuła możemy śmiało dodać, gdyż i tak wszystko na końcu miksujemy, a ważne jest, by potem zupa była gęsta, więc im więcej warzyw tym lepiej. Brokuła dodajemy do garnka i dolewamy wody tak, by warzywa zostały lekko nią przykryte. Gotujemy warzywa do miękkości. Gdy będą miękkie, dodajemy przyprawy i wszystko miksujemy na gładka masę. Czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do zupy. Zmiksowaną zupę stawiamy z powrotem na gazie i gotujemy jeszcze chwilę.

Zupę podajemy z odrobiną jogurtu greckiego lub sera feta. Z podanych proporcji wychodzi  ok 5-6 porcji zupy.



Całość ma 319 kcal.
1 porcja zupy (1/5 całości) ma 64 kcal.
1 porcja zupy z jogurtem greckim (1 łyżka) ma 87 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz