poniedziałek, 28 lipca 2014

Ciasto marchewkowe z ananasem

Ostatnia wycieczka w góry zaowocowała kolejnym pomysłem. Idąc szlakiem ze Smreczyńskiego Stawu nagle przypomniałam sobie smak ciasta marchewkowego, które onegdaj piekłam. Oczywiście zaraz wypaliłam do małżonka, ze zjadłabym sobie z chęcią takie ciacho i już wiedziałam, że muszę je upiec. Biorąc pod uwagę, ze oryginalny przepis zawiera sporą porcję oleju, co oznacza oczywiście dużą kaloryczność, musiałam go trochę zmodyfikować. Oczywiście to co najważniejsze nie uległo zmianie, ale kilka drobnych korekt i mamy smaczne i zdrowe, a do tego zdecydowanie odchudzone ciasto. I jak orzekła moja "komisja weryfikująca" w kancelarii - zdecydowanie jedno najlepszych jakie do tej pory udało mi się upiec.

Składniki:
- 2 duże marchewki - 48 kcal
- 3 plastry ananasa z puszki - 75 kcal
- 3/4 szklanki mąki tortowej - 335 kcal
- 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej - 221 kcal
- 1 jajko - 80 kcal
- 100 ml maślanki - 50 kcal
- łyżka oleju - 88 kcal
- łyżeczka proszku do pieczenia - 2 kcal
- łyżeczka sody oczyszczonej - 1 kcal
- 3 łyżeczki przyprawy do piernika - 55 kcal
- opakowanie cukru wanilinowego - 64 kcal
- 4 łyżeczki dżemu (u mnie porzeczkowy, własnej produkcji) - 60 kcal

Przygotowanie:
Marchewkę ścieramy na tarce na najmniejszych oczkach. Ananasa kroimy w słupki. 

Składniki suche - oba rodzaje mąki, proszek do pieczenia, sodę, cukier wanilinowy i przyprawę do piernika mieszamy w misce. Składniki mokre - jajko, maślankę i olej również mieszamy osobno. Następnie do składników suchych dodajemy mokre i mieszamy, aż powstanie jednolita masa. Następnie dodajemy startą marchewkę i pokrojonego ananasa, mieszamy dokładnie, aż składniki się połączą.

Ciasto nakładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 45 minut lub odrobinę dłużej do tzw. suchego patyczka w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni. Gdy ciasto jest już upieczone wyjmujemy je z piekarnika i studzimy.


Przestudzone ciasto kroimy wzdłuż. Jedną z powstałych części smarujemy dżemem i składamy z powrotem. Lekko dociskamy. Po przełożeniu ciasto jest gotowe do zjedzenia.




Całość ciasta ma 1079 kcal.
1 kawałek (1/12 ciasta) ma 90 kcal.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz